onsdag 1 augusti 2012

Sommardukning i rosa








Hade igår över lite gäster från Norge och Trottaberg. Brukar väldigt ofta duka i turkost och svart/vitt och kände nu för att utmana mig själv lite och göra en dukning som inte egentligen alls är jag. Men kul att göra något annat än det vanliga. Tema, sommar. Så duken är ingen duk utan en gardin som jag köpt på Ikea men funkar utmärkt som duk sedan hade jag lite rosa detaljer hemma som jag fick användning för. Blommorna plockade jag och barnen på eftermiddagen, tyckte de behövde lite luft så en kort cykeltur och fina blommor på köpet. Att använda konservburkar som vaser är lite kul och gör att dukningen inte blir enbart sockersöt:) .....  Sommardukningen klar!!! Nästa gång blir det att duka till kräftskiva har redan lite ideér:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar