lördag 18 augusti 2012

Kräftskivedukning




Då var årets kräftskiva över :( tiden gick alldeles för fort som vanligt. Årets kräftdukning var enkel och stilren inte så många kräftlyktor av papp som prydde dukningen. Istället var det lite små detaljer som nya röda värmeljuslyktor inhandlades, måste köpa något nytt varje år:). Även burkar på Lagerhaus inhandlades som jag la kräftor, räkor och sås i. Sedan kom jag på att jag hade ett kakfat som jag la fullt med kräftor på med dill. Vimplarna gjorde jag av omslagspapper och bordsplaceringen bestod av stenar som vi var ute och plockade. Det är så himla kul att duka, pyssla och fixa ...... Jag hade även gjort ett musikquiz för barnen i år, vilket uppskattades och givetvis ett musikquiz till oss vuxna också med tema kräftskiva. 10 vuxna och 11 barn deltog i detta festliga arrangemang:) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar