måndag 29 september 2014

Kul pyssel med toarullar och glasburkar....



Hösten har kommit och är det något man vet med säkerhet så är det att det kommer ruggiga dagar då man bara vill vara inne och pyssla. Här kommer lite roliga enkla pyssel ideér. Översta bilden behöver man en toarulle, lite roliga papper, lim, sugrör och lite fantasi :)... Min största kille och hans kompis satt i 1,5 timme och pysslade med dessa bilar. Man blir lätt fast....

Nedersta bilden behöver man tomma glasburkar,( jag brukar spara gamla sylt/marmelad burkar mm) washitejp superlim om man vill sätta fast lite roliga figurer (jag valde en dinosarie som jag sprutmålat i silver). Om man vill kan man även sprutmåla locken, jag hade redan röd och silver hemma då en burk fick rött lock den andra silver. Dessa burkar passar bra till förvaring i barnens rum eller varför inte till min egen pysselsamling. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar