onsdag 23 april 2014

Påsk 2014



 
Då var påsken över för i år och har inte hunnit med att blogga så mycket som jag tänkt i påsk. I år höll jag min dukning väldigt enkel. Så lite pysseltips vill jag visa här. En konservburk blev en blomkruka med en påsklilja i, vanliga hårdkokta ägg blev "dinoägg". Dessa är enkla att göra men tar 2 timmar innan de är klara. Koka som vanligt hårdkokta ägg. Låt svalna och slå sedan lägg med en sked eller kniv så de spricker. Häll kallt vatten i en bunke/kastrull och häll i önskad karamell färg. Lägg i äggen och låt dem ligga där i ca 2 timmar. Gjorde även en lite dekoration över bordet, hittade grenar från en fallen björd som jag satte ihop och sedan var det bara att hänga fjädrar i den. Översta bilden var tänkt att det skulle vara bordsplaceringsskyltar men blev inga namn på utan mer som en dekoration vid tallriken. Hoppas ni alla haft en bra och härlig påsk. Fått träffa många härliga vänner i påsk vilket jag är mycket tacksam för.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar