söndag 26 januari 2014

Nyttig mellanmål eller frukost med havregryn och ägg mm...

 
Jag har idag varit och tränat lite crossfit, härligt gott trött men ändå mycket engeri till annat. Det är alltid kul att testa lite annorlunda "nyttiga" varinanter på mellanmål eller frukost. Då ingen i familjen äter banan gjorde jag enbart denna till mig. Det fick bli min lunch idag:). Så gott men oj vad mäktigt det var. Lyxade till det lite med hacka mörk choklad på toppen.
 
Nyttigt mellanmål/frukost/lunch
 
1 ägg
1 dl havregryn
1 krm bakpulver
2 msk matyoghurt
1 msk kakao
1 tsk vaniljsocker (kan man troligtvis hoppa över om man vill)
1 tsk kaffe
Hackad mörkchoklad ca 20 g
1/2 dl mjölk till servering (om man vill)
 
Frosting
1 mosad banan
1 rågad tsk kakao
1 rågad msk jordnötssmör
 
Blanda samman alla ingredienser i en skål, häll sedan i lämplig djup tallrik. Sätt micron på full effekt i 2 minuter. Gör frostingen och lägg på. Hacka eventuellt lite mörk choklad om du vill lyxa till det och servera med mjölken om man vill. Gott!! Passade perfekt efter ett träningspass tycker jag.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar