lördag 28 juli 2012

Key Lime Pie



Igår var jag på en mycket lyckad och trevlig tjejfest med tema Sex and the city. Massor med olika drinkar serverades under kvällens gång, vissa favoriter hittade jag och kommer göra själv någon helg framöver. Jag fick äran att göra en efterrätt och ville testa något jag inte gjort tidigare och då blev det en Key lime pie, vilket var busenkelt att göra. Var lite stressad när jag tog bilderna så de är inte de bästa.....

Key Lime Pie

Botten
75g smält smör
ca 300 g digestive

Fyllning
1 burk kondenserad mjölk
4 äggulor
1 msk vaniljsocker
1 dl pressad lime saft

Mixa ihop botten och platta ut i en springform och grädda i 200 grader i ca 5-7 min ta ut och låt svalna något. Blanda äggulor vaniljsocker och limesaft (jag använde en elvisp) tillsätt tillsist den kondenserade mjölken och vispa snabbt, stelar fort. Häll över kexbotten och grädda i 10 min i 200 grader längst ner i ugnen. Ta ut och låt stå i kylen 3 timmar. Servera gärna med grädde (vilket jag glömde igår) men går lika bra utan.

2 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt uppfriskande sommarefterrätt!
    kram

    SvaraRadera
  2. Mycket, imorgon ska jag testa kolapaj/kolakaka:) Får besök från Oslo

    SvaraRadera